Buďte nespokojeným zákazníkem

 

Když jsem se dozvěděla, že můžu platit daleko méně, nebo spíš skoro vůbec, připadala jsem si jako největší blbec, který x let platil zbytečně a přispíval tak těm chytřejším, kteří si umí „dohodnout“ lepší podmínky.. Co mě u našich mobilních operátorů rozčílilo? Poprvé jsem se naštvala, když jsem měla telefon na kredit. Jednoho dne jsem se najednou nikam nedovolala. Operátor mi řekl, že jsem 300 korun v mínusu a musím to zaplatit. Nedokázal mi ale vysvětlit, jak můžu být tolik v mínusu, když umožňují překročit kredit maximálně o 20 korun. Naštěstí jsem v té době plánovala cestu do Prahy, jedině tam totiž bylo možné uplatnit reklamaci, kterou mi nakonec uznali a ještě mi dobili 200 Kč kredit, jako omluvu. Podle mého ale počítali s tím, že někdo z Moravy, se nebude namáhat jezdit přes půl republiky kvůli reklamaci a raději si to zaplatí, než by přišel o číslo a s ním o celý adresář. Když jsem přecházela na tarif, zvolila jsem raději druhého operátora.

 

Smlouva na dobu určitou, volné minuty a k tomu všemu pěkný telefon. To vše bylo pěkné. Za dva roky jsem smlouvu opět prodloužili, tentokrát už s manželem společně a za další dva roky opět. A najednou začaly chodit faktury na nesmyslné částky. Já jsem provolala maximálně 10 minut nad volné minuty, plus nějaké smsky, manžel přibližně to samé, ale účty byly kolem 3 tisíc. Pak nám zavedli jakousi službu hlasového kurýra a to byl teprve mazec. Manželovi jsem se třeba 10x za sebou nedovolala, ale okamžitě mi telefon hlásil, že mám nahrát vzkaz. A to i v případě, kdy mě manžel prozvonil, abych jen zavolala zpět, takže signál měl. Za ten měsíc, kdy nám tvrdili, že žádnou takovou službu aktivovanou nemáme, přestože nás už všichni kamarádi naštvaně informovali, že se nám nedovolají, ale nějaký kurýr to pořád zvedá, jsem se už naštvala a volala operátorce, která nakonec přestala zatloukat, ale nechápala, co mi vadí, když služba je zdarma. Ano, pro mě, ale ti kdo volali, si pěkně zaplatili. Také nám přišel telefonní účet na 5 tisíc korun! Nejvíce mě ovšem naštvalo oznámení, že nám poslali informační sms, že jsme byli vybráni marketingem a služba nám byla aktivována a pokud ji nechceme, máme napsat odmítavou sms. Ne, že by nám to nabídli a abychom to potvrdili, měli jsem odmítat něco, co jsme si neobjednali!

 

To už jsem byla opravdu naštvaná a zeptala jsem se na tarif naší známé, který za minimální cenu nabízel 2000 volných minut, ovšem který nikde neuvádí. Odpověď mě šokovala. „To je tarif pro nestandardní zákazníky. Nechtěla vaše známá od nás odejít? Tento tarif už v naší nabídce není a ani bych vám ho nemohla nabídnout.“ Potom ještě nezapomněla dodat, že máme smlouvu na dobu určitou, proto od nich nemůžu odejít a lepší tarif získat. Nejsem asi nestandardní zákazník, ale standardní blbec, který platí navíc, aby ti, co umějí pohrozit, mohli volat skoro zadarmo. Zbývá mi už vyzkoušet jen jeden operátor, ale bojím se, že to bude všude stejné. S podobným přístupem jsem se setkala i u kabelové televize – když jsme ji rušili, najednou nám nabídli o polovinu nižší cenu. A tak se ptám, jak je možné, že někdo dovolí tento dvojí metr? Není toto jednání už nelegální a neměly by na něj být nějaké páky?

A jakou zkušenost máte s našimi mobilními operátory vy?