Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013: Spotřebitelé dají na doporučení známých

 

01Třináctý ročník marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka opět zlomil rekord z předchozích let co do počtu otevřených kategorií. Jejich počet se zvýšil z loňských 37 na 38. O ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013 usilovalo celkem 115 novinek rozdělených do 38 soutěžních kategorií.

Výrobci a distributoři mohli přihlásit inovace z oblasti rychloobrátkového zboží s výjimkou tabákových výrobků, které byly na český trh uvedeny v období od září 2011 do konce roku 2012.

 

Stoupá důležitost doporučení známých a umístění výrobku v obchodě

Slavnostní galavečer 13. ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka proběhl v pražském Hotelu Ambassador – Zlatá Husa a hosty jím už tradičně provedla herečka Bára Štěpánová, během večera zazpívala Česká Miss 2010, modelka a zpěvačka Lucie Válková. V jeho průběhu také organizátor Atoz Retail předal šek na 115 000 Kč České Federaci potravinových bank. „V rámci programu tuto dobročinnou organizaci nejenom mediálně podporujeme, ale letos stejně jako loni věnujeme na její činnost tisíc korun za každý přihlášený výrobek, konkrétně jsme dnes večer této organizaci předali šek na 115 000 Kč. I díky naší spolupráci se rozrostla o tři nové potravinové banky,“ říká Lukáš Matějka, project manager programu.

Podkladem pro udělení ocenění se staly výsledky exkluzivního výzkumu agentury STEM/MARK. „Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a výsledný index byl kalkulován na základě celkového dojmu, líbivosti obalu a zkušeností s výrobkem v dané kategorii. V rámci průzkumu jsme taktéž zjišťovali nákupní chování spotřebitelů, které jsme mohli porovnat s výsledky z minulých let. Z tohoto srovnání vyplývá, že spotřebitelé jsou, stejně jako dříve, stále velmi vnímaví k výši ceny, slevám a akcím, ale nyní je pro ně také velmi důležitá dostupnost výrobku a oproti předchozím letům stoupá důležitost doporučení od známých či umístění výrobku v obchodě,“ uvádí Tomáš Říha, zástupce ředitele společnosti STEM/MARK.

Kromě oceněných v rámci jednotlivých produktových kategorií (viz přílohu) si cenu odnesl také Absolutní vítěz, tedy výrobek, který získal nejvyšší počet bodů. Stala se jím řada sprchových gelů Dove Purely Pampering společnosti Unilever ČR.

U odborné poroty bodovaly originální inovace v konzervativních kategoriích

Ihned po uzavření registrace do 13. ročníku programu zasedla odborná porota. Jejím úkolem bylo schválit oprávněnost přihlášených produktů usilovat o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka a jejich rozdělení do kategorií, ale také udělit Cenu porotu za nejinovativnější výrobek. Za potravinářské zboží ji získaly Pyramidky koření od společnosti Vitana a v segmentu nepotravinářského zboží Fino – Potravinová fólie v kusech – Rollbox od společnosti Sarantis Czech Republic. U obou porota ocenila především inovativní a praktické řešení výrobků ve velmi konzervativních kategoriích, kde jsme v posledních letech žádné inovace nezaznamenali.

003Kromě reprezentativního vzorku spotřebitelů mohli své nejoblíbenější novinky volit také čtenáři a uživatelé médií, která jsou letos mediálními partnery programu. V těchto doprovodných soutěžích byla letos velmi úspěšná společnost Unilever ČR, její Cif Krém Pink Flower byl zvolen nejoblíbenější novinkou uživatelů portálu Heureka a Magnum Infinity nejoblíbenějším produktem čtenářů časopisu Gurmet. U posluchačů rádia Frekvence 1 zvítězila řada Omáčky Jamieho Olivera (LinkAmerika II.), u uživatelů portálu PrimaPlay WC čističe Dr. Devil WC Crystal Flowers (Tomil), u uživatelů portálu iPrima káva Jacobs Krönung Millicano (Kraft Foods CR), zatímco čtenáři deníku Metro preferují řadu Rajec Angrešt a Brusinka (Kofola). Uživatelé portálu Aukro si svou nejoblíbenější novinkou zvolili Staropramen Cool Grep (Pivovary Staropramen), uživatelé portálu Mojerodinaaja tyčky Delikates Crispins (Extrudo Bečice) a uživatelé portálu Babinet řadu mlék pro děti Kravík (Mlékárna Hlinsko).

 

Nejlepší novinky na billboardech, v tisku, obchodech i na internetu

Slavnostním galavečerem program nekončí. Oceněné společnosti mohou po dobu jednoho roku využít logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013 při propagaci vítězných výrobků, a to jak na obalech, tak v marketingových kampaních.

Další podporu připravuje organizátor Atoz Retail ve spolupráci jak s jmenovanými mediálními partnery programu, tak s B2B časopisy Zboží&Prodej, PHM Plus a Čerstvé&Snadné. Program a jeho vítěze podpoří mediálně také televizní portály PrimaPlay a iPrima. Součástí propagace bude rovněž kampaň na rádiu Frekvence 1 a na obrazovkách společnosti Ona TV v čekárnách lékařských ordinací. S vítěznými výrobky se budou moci spotřebitelé setkat na citylightech, billboardech a obrazovkách v MHD.

Velkého zviditelnění se oceněné produkty dočkají také v obchodech, kde budou označeny POS materiály, objeví se na plakátech, v letákových akcích a na druhotných umístěních. Letos tato podpora proběhne v Intersparu, Penny Marketu, Tesku a v prodejnách skupiny Coop Terno a Trefa.

 

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013:

  • partneři retailové promoce: Interspar, Penny Market, Tesco, prodejny skupiny Coop –  Terno a Trefa
  • partner výzkumu – STEM/MARK
  • odborný partner – Nielsen Czech Republic
  • B2C mediální partneři: Frekvence 1, PrimaPlay, iPrima, Gurmet, Aukro, Heureka, Metro, Babinet, Moje rodina a já, Mladá fronta E15, Outdoor Akzent, TV Transport, Ona TV
  • B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, PHM Plus, Čerstvé&Snadné, Svět balení, Strategie, Obchod&Finance, Marketing&Media
  • partneři ceremonie: Havas Worldwide Prague, Hotel Ambassador – Zlatá Husa, Konfes kongresová technika, NH Car, Wau Studio

 

 

Innovation Village: Budoucnost marketingu

Letos již čtvrtým rokem doprovodil program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka odborný workshop Innovation Village, tentokrát s podtitulem Budoucnost marketingu. Účastníci diskutovali nad otázkami, jak Češi hodnotí reklamní média a internetovou reklamu, kde si reklamy všimnou a kde se jí cítí přesyceni, jak do komunikačního mixu zapojit šeptandu či virál, kdo jsou ti, kteří je šíří, a které kategorie jsou nejčastějším předmětem šeptandy, jak šíření virálních videí může společnosti výrazně prospět, ale naopak i značně uškodit. Budeme v budoucnosti nakupovat jen s Velkým bratrem v patách? Jaká vůbec je budoucnost marketingu?

Zlatými partnery workshopu se staly Ferratt International, Telefónica O2, ppm factum a Thimm Obaly, stříbrným partnerem společnost Branaldi, bronzovým partnerem Obchodní tiskárny Kolín. Odbornými partnery byly Marketingový Institut VŠE a POPAI CE, speciálními partnery Wau Studio, partnerem techniky Konfes kongresová technika a mediálními partnery Zboží&Prodej a Svět balení.

 

____________________________________________________________________________

O ATOZ Retail

Skupina ATOZ Retail je součástí ATOZ Group (firma se zabývá B2B komunikací v oblastech retailu, logistiky, obalového průmyslu a HoReCA segmentu).

Kromě programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který odstartoval v roce 2001, pořádá kongres na podporu tradičního maloobchodního trhu Samoška, letní neformální společenské setkání pro profesionály z obchodu Retail Business Mixer či golfové turnaje Retail Masters Day. V roce 2012 přenesl ATOZ Retail tyto své aktivity také na Slovensko, když premiérově uspořádal 1. ročník projektu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka a kongres Samoška.

V rámci publikační činnosti bylo před dvaceti lety první aktivitou skupiny uvedení měsíčníku Zboží&Prodej, zaměřeného na obchod s rychloobrátkovým zbožím, na český trh. Nabídku časopisů postupně doplnily Čerstvé&Snadné, jediný časopis určený vietnamským obchodníkům v ČR, dále Tovar&Predaj, dvouměsíčník věnovaný trhu rychloobrátkového zboží na Slovensku, a v roce 2012 časopis PHM Plus, určený provozovatelům čerpacích stanic. Od roku 2010 vychází také ročenka Hvězdy prodeje, připravovaná ve spolupráci s agenturou ACNielsen a mapující nejprodávanější výrobky ve zhruba 30 kategoriích FMCG. Pod křídla skupiny ATOZ Retail přešel v roce 2012 také plakát TOP 30 českého a slovenského obchodu.

 

SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ

 

1. kategorie – Mražené potraviny

 

Mochovanka & Polabanka

Ardo Mochov

2. kategorie – Dehydratované potraviny a omáčky

 

Maggi Nápady Nudle z pánve (Kuře na kari, Restované kuře se žampiony a Mleté maso se zeleninou á la ratatouille)

Nestlé Česko

3. kategorie – Dehydratované polévky

 

Maggi Extra bohaté polévky (Francouzská, Hovězí, Slepičí, Játrové knedlíčky a Šunkové knedlíčky)

Nestlé Česko

4. kategorie – Mléko

 

Mléka Lactel s vitaminem D (Polotučné a Plnotučné)

Lactalis CZ

5. kategorie – Čerstvé sýry

 

Galbani Mascarpone 250g

Lactalis CZ

6. kategorie – Tvrdé, polotvrdé a plísňové sýry

 

Boni Gouda plátky, Boni Ementaler plátky

Penny Market

7. kategorie – Měkké, termizované sýry a tvarohy

Galbani Mozzarella Light 125g

Lactalis CZ

8. kategorie – Jogurty

Danone Plný ovoce (jahoda, višeň, meruňka, hruška)

Danone

9. kategorie Zmrzliny

 

Magnum Infinity

Unilever ČR

10. kategorie – Uzeniny

 

Šunka od kosti

MP Krásno

11. Kategorie – Čerstvé masné výrobky

 

Řada Dobré maso

Penny Market

12. Kategorie – Pomazánky a paštiky

 

Paštiky Krajanka 100g (farmářská, s brusinkami, s pečeným masem)

Alimpex Food

13. Kategorie – Těstoviny

 

Adriana těstoviny semolinové sušené

Europasta

14. Kategorie – Slané pochutiny

 

Bohemia Natura 85g (solené, kmínové, vícezrnné)

Intersnack

15. kategorie Oplatky a sušenky

 

Karlova Koruna Polomáčené sušenky v kakaovo-mléčné polevě, Karlova Koruna Věnečky kakaové, Karlova Koruna Hořické trubičky čokoládové

Penny Market

16. kategorie – Cereálie

 

Cereálie Granko 325g

Nestlé Česko

17. kategorie – Pečivo

 

Karlova Koruna Pšenično-žitný tmavý chléb

Penny Market

18. kategorie – Koření

 

Pyramidky koření (Vývar, Rajská omáčka, Svíčková omáčka, Punč, Svařák)

Vitana

19. kategorie – Dresingy a ochucovadla

 

Pesta Jamie Oliver (Green Pesto, Red Pesto, Italian Herb Pesto, Chilli & Garlic Pesto)

LinkAmerika II.

20. kategorie – Sladidla

 

Stevia 7,8g

F&N dodavatelé

21. kategorie Balené vody perlivé

 

Rajec Angrešt a Brusinka

Kofola

22. kategorie – Balené vody neperlivé

 

Mattoni 1,5l neperlivá ochucená (červený pomeranč, bílé hrozny, lesní plody)

Karlovarské minerální vody

23. kategorie – Sycené nápoje

 

Vinea bílá 0,25l

Kofola

24. kategorie – Energetické nápoje

Red Bull Editions (Red, Silver, Blue)

Red Bull Česká republika

25. kategorie – Ledové čaje

 

Pickwick Ice Tea (Black tea & peach, White tea & lemon, Green tea & strawberry)

Kofola

26. kategorieČaje

 

Pickwick Delicious Spices (Sweet Apple, Spiced Orange, Lemon Sorbet, Caramelized Pear, Turkish Apple, Minty Morocco, Smooth Chai, Lemon Pie)

Douwe Egberts Czech Republic

27. kategorie Káva

 

Jacobs Krönung Millicano

Kraft Foods CR

28. kategorie – Pivo

 

Staropramen Světlý

Pivovary Staropramen

29. kategorie – Ovocná piva

 

Gambrinus ochucený (Limetka & Bezinka, Řízný citrón)

Plzeňský Prazdroj

30. kategorie – Vlasová kosmetika

 

Řada Balea Proffessional Oil Repair

dm drogerie markt

31. kategorie – Koupelová a tělová kosmetika

 

Dove Purely Pampering sprchový gel (s bambuckým máslem, s kokosovým mlékem, s mandlovým krémem)

Unilever ČR

32. kategorie Ústní hygiena

 

Signal Expert Protection Complete, Signal Expert Protection Complete Fresh, Signal Expert Protection Complete White

Unilever ČR

33. kategorie – WC čističe

 

Domestos Attax čisticí proužky do toalety (Lemon, Ocean)

Unilever ČR

34. kategorie – Čisticí prostředky

 

Cif Krém Pink Flower krémový abrazivní čisticí přípravek 720g

Unilever ČR

35. kategorie – Prací prostředky

 

Persil Expert Duo-Caps

Henkel ČR

36. kategorie – Prostředky na mytí nádobí

 

Jar DermaProtect Silk & Orchid

Procter & Gamble

37. kategorie Papírový program

 

Toaletní papír Harmony Soft (Flora aroma, Toaletní papír Harmony Soft Cream aroma)

SHP Bohemia

38. kategorie – Potravinové fólie a alobaly

 

Fino – Potravinová fólie v kusech – Rollbox

Sarantis Czech Republic