Trik ČEZu?

 

ČEZ připravil jednoduchý trik, kterým vydělá desítky miliónů měsíčně. Ty pochopitelně nevytáhne z nikoho jiného než z občanů České republiky. Trik je velice jednoduchý. Každý odběratel elektrické energie před časem dostal od svého milovaného ČEZu brožuru Oranžový průvodce. Běžné kecy na kvalitním papíře jste asi zahodili stejně jako většina ostatních.

Zásadní chyba, která z vaší kapsy přihraje ČEZu zbytečně téměř 150 Kč ročně, a které nemusíte platit. V brožuře je totiž napsáno, že vás váš milovaný dodavatel oranžové energie, automaticky přesunul do tarifu COMFORT.Co je to takový COMFORT made in ČEZ? Tento tarif prý obsahuje „širokou škálu doplňkových služeb“. Za místní hovorné si můžete zavolat na zákaznickou linku! Můžete využívat některou z forem elektronické fakturace. V ceně je i písemná korespondence s ČEZem… Co však dělat, pokud máte na chatování jiné kamarády než ČEZ? Tarif Basic vás vyjde ročně o 142,80Kč levněji při stejných cenách elektrické energie. Jak tyto peníze ušetřit a jak především zabránit úplně zbytečné podpoře milovaného monopolisty, který vyplácí tak pěkné roční odměny našim milovaným členům jeho dozorčí rady?

Zákaznická linka ČEZu je 840 840 840. Měla by stát místní hovorné. Na tomto čísle se můžete s tarifem COMFORT rozloučit. Pokud to neuděláte, podporujete ČEZ trik: Oproti minulému před COMFORTNÍMU období ČEZ díky COMFORT triku získává od každého miliónu odběratelů navíc naprosto bezpracně 12 miliónů korun každý měsíc! Kolik je asi v ČR odběratelů, kteří se automaticky stali členy onoho COMFORTního klubu, aniž o tom vědí? Šacoval bych to tak na tři milióny…

Jsou to jednoduché počty:Za předpokladu 3 000 000 odběrných míst a výše uváděného ročního poplatku 142,80Kč je roční zisk ČEZu jenom z tohoto triku 428 400 000 Kč, slovy 428,4 miliónů korun!!!

Pod tento mail postupně napsali další lidé, kteří si službu změnili, aby oněch 150 korun ročně nemuseli platit a já se k nim přidávám. Nejde mi ani tak o tuto celkem zanedbatelnou částku, ale spíše o způsob, jakým byla zavedena. Vždycky jsem si myslela, že o změně služby čehokoliv, zvlášť když se jedná o zdražení, bys vás měli informovat doporučeným dopisem nebo alespoň telefonátem a nejdříve se zeptat, jestli o změnu služby vůbec stojíme. ČEZ není jediná obří společnost, která používá podobné praktiky a bohužel si asi budeme muset zvyknout a každou chvíli ověřovat, jestli opravdu platíme jen to, co chceme. V opačném případě se nám můžou stát dvě věci. Buď nám bude divné, kam mizí peníze z účtu nebo tyto peníze nezahrneme do trvalého příkazu a staneme se dlužníky. No a když nás o tom opět nikdo neinformuje, tak za pár let nás navštíví exekutor a my budeme jen koukat, kde jsme vlastně dluhy vzali. A soudit se? Tyto velké společnosti už přeci dávno vědí, že obyčejný malý človíček s minimální mzdou, si nemůže dovolit kvalitního právníka a tedy často ani spravedlnost.